TalentFirst gebruikt cookies

Andre Rieu

Het merk Andre Rieu

Het merk Andre Rieu

Ik heb een impuls aankoop gedaan: 2 kaarten voor Andre Rieu in de ArenA!
Misschien wel het beste voorbeeld van een succesvol Nederlands persoonlijk merk. En een mooi voorbeeld van hoe Nederlands het is om iemand die succes heeft, klein te houden.
Bij DWDD was Andre te gast. Matthijs van Nieuwkerk was net zo verrast als ik bij het feit dat elke tweede dvd die in Australie verkocht is, van Andre Rieu is.
Ik herinner me nog mijn verbazing toen we in Rome woonden, en de stad vol hing met A0 posters van Rieu. Een grootheid daar in die tijd (2000). Terwijl in Nederland iedereen altijd een beetje laatdunkend over hem doet. Het is makkelijk om hem belachelijk te maken, zijn verschijning, accent, mimiek en stijl lenen zich er goed voor. Toch doet niemand hem na, op wereldwijde schaal. Marco Borsato niet, Paul de Leeuw niet, Youp van t Hek niet, Anouk niet.
Ik heb een impulsaankoop gedaan om het grootste succesvolle Nederlandse personal brand te eren.
Nu alleen nog iemand vinden die met me meegaat.