TalentFirst Nederland BV

Minder stress en meer rust met het anti-stress en burn-out programma

Ontwikkeld en gegeven door dé expert van Nederland: Albert Sonnevelt

Het online programma is vormgegeven door Albert Sonnevelt (1960), psycholoog. Albert heeft  ruim 30 jaar ervaring. Hij publiceerde 5 boeken en talloze opleidingen en e-learning programma's over stress, vitaliteit, geluk en persoonlijke groei, onder andere vanuit Sonnevelt Opleidingen. Albert is al jaren coach van ondernemers en executives. Hij hielp  duizenden mensen om hun onbenutte potentieel wakker te maken en de mooiste versie van zichzelf te worden.

null

Herken jij dit?

Wanneer je ‘onverwacht’ een burn-out krijgt, gaat er vaak een lange fase van ontkenning aan vooraf. Je hebt gedachten als:

  • "Zoiets overkomt mij toch niet".
  • "Die stress gaat wel over als ik op vakantie ga".
  • "Ik heb nu geen tijd om rust te nemen".

De afgelopen vijf jaar is het aantal personen met een burn-out gestegen met 48,5%. Mensen zoals jij en ik die het meestal niet zagen aankomen. Zij herkenden niet op tijd signalen, zoals:

  1. Vaak gespannen zijn
  2. Snel geïrriteerd zijn
  3. Opgejaagd gevoel
  4. Piekeren
  5. Moeheid                            
  6. Slecht kunnen concentreren
  7. Slaapproblemen
  8. Liever alleen zijn

Volg dit programma 100% gratis! Dankzij de STAP subsidie

Online programma + individuele coaching

Het programma bestaat uit een serie online modules, waarmee je door jouw persoonlijke leertraject wordt begeleid. Dit zijn een flink aantal door Albert opgenomen instructie video'smeditaties, ontspanningsoefeningen, boekentips en een aantal uren opgenomen Masterclasses.


Echter, alleen online leren werkt in veel gevallen maar heel beperkt. Daarom koppelen we in de TalentFirst programma's altijd individuele coaching aan online leren. Met jouw coach, een gecertificeerde professional met ervaring met stress en burn-out hulpvragen, doorloop je het programma volledig op jouw eigen wijze en tempo.


In totaal krijg je 12 maanden toegang tot de online leermodules van Albert.

De onderwerpen van de training

Module 1: Herkennen (10 lessen)

Module 2: Grip krijgen (8 lessen)

Module 3: Druk verlagen (5 lessen)

Module 4: Veerkracht (10 lessen)

Module 5: Ontspanningsoefeningen (7 lessen)

Extra: Masterclasses: Stress de baas

“Stress en burn-out… iedereen heeft het er over, maar durf je het ook écht aan te pakken?”

Mensen die een reëel risico lopen om een burn-out te krijgen:

  • Kunnen jarenlang keihard werken
  • Zetten zich altijd volledig en flexibel in
  • Presteren maximaal in iedere situatie
  • Zijn perfectionistisch
  • Kunnen voor hun gevoel absoluut niet falen

Door deze persoonlijkheidskenmerken is het juist extra lastig om de hoge stresssignalen te willen, te kunnen en te durven zien. Wanneer je uitgerust terugkomt van vakantie, maar binnen 4 dagen weer in dezelfde ‘stress-ratrace’ terechtkomt, mis je duidelijk een aantal essentiële basisvaardigheden...

Volg dit programma 100% gratis! Dankzij de STAP subsidie

Wat kan dit programma voor jou betekenen?

Je ontdekt hoe je tijdig de signalen herkent van een dreigende burn-out

Waarschijnlijk branden er al langer allerlei lampjes op het dashboard, maar je ziet nog niet volledig de relatie tussen die waarschuwingen en jouw gedrag. Het is echter niet ‘ toevallig’ dat er klachten zijn zoals vermoeidheid, piekeren, sneller geïrriteerd zijn en bijvoorbeeld moeilijker kunnen concentreren. Je leert in deze training op welke 3 signaalgebieden je moet letten.
Volgens TNO en Arbeid is de werkdruk de afgelopen 20 jaar ieder jaar met 1,5 % toegenomen. Toch is dat maar één reden waarom er een groeiend aantal mensen met ernstige vormen van burn-out kampen. In het totaal zijn er 4 factoren die elkaar voortdurend beïnvloeden. In de Anti Burn-out Challenge ontdek je welke dat zijn en wat je kunt doen om jezelf te beschermen tegen een burn-out..
Het maakt voor het krijgen van een burn-out niet uit of jouw persoonlijkheid is gevormd door je DNA of je opvoeding. Er blijken 4 verschillende manieren te zijn hoe je als mens kunt reageren op stressvolle situaties. Wanneer je bewust bent van deze zogenaamde stress typologieën, dan kun je jouw gedrag beter verklaren en er ook effectief naar handelen.

Wat kun je veranderen aan je leefstijl bij gevoeligheid voor chronische stress?

De laatste jaren is er steeds meer wetenschappelijk onderzoek beschikbaar gekomen, die een relatie legt tussen het krijgen van een burn-out en het hebben van een bepaalde leefstijl. Er blijkt een negatieve vicieuze te ontstaan wanneer je eenmaal over een bepaalde grens gaat. In deze Anti Burn-out Challenge ontdek je welke leefstijlfactoren kunnen helpen om een te hoog opgelopen stressniveau weer naar beneden te brengen.
Het klinkt in theorie natuurlijk makkelijk, maar HOE doe je dat in de praktijk? Er is geen andere manier dan de realiteit onder ogen te zien om stress en een burn-out te voorkomen. Want negeren neemt de oorzaak van het probleem niet weg. Een preventieve aanpak verloopt in 3 belangrijke fases: Ontwikkel je bewustzijn van de risico’s. Neem eigen verantwoordelijkheid. Maak betere keuzes.

Anti-stress en burn-out programma

Ontdek hoe je een burn-out kunt voorkomen. 

Leer hoe je jouw natuurlijke balans weer terug krijgt. 

Of kies een van de andere gratis STAP programma's

Fluitend naar je werk programma

Onweerstaanbaar CV en Linkedin profiel

E-commerce & marketplace expert training

Anti stress en burnout programma

Overstap naar de ICT oriëntatie training