Dromen

Overvloedsdag Challenge (#23 van 50): Introducing: de Ambassadeurs

Ik ben op een missie. Nog 26 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

Wow! Wat een dag.

Ooit hoorde ik dat zondag rustdag was, maar dat zal voor email geweest zijn. Ik denk dat ik vandaag toch zo’n 500 emails langs heb zien komen (de helft was overigens van Saskia van Rishis die houdt van emailbombardementen). Maar wat is het super om te zien hoeveel mensen enthousiast zijn en bezig zijn met de Avond van de Overvloed, op een vrije zondag.

Ambassadeurs

Vandaag een heel aantal (ongeveer 80) bijzondere mensen uitgenodigd als ambassadeur, om het verhaal verder te verspreiden. Mensen waarvan ik het gevoel heb dat ze erbij passen. (merkte ook een paar keer dat mensen afvielen, geen overvloedsdenkers…)
Met ambassadeurs werken is echt een heel goed idee. De vraag is om te komen, mee te doen en het verhaal actief te verspreiden in je netwerk. In ruil ben je passieve co-creator van het feest (wij regelen het allemaal) en het gevoel wat we daar met elkaar gaan delen. Niks schaarste, overvloed!!
Herken je hierin en wil je ook ambassadeur van het feest worden? Stuur me dan even een mail!

De reacties zijn gaaf! Inmiddels hebben al zo’n vijftien mensen volmondig ja gezegd op mijn vraag!

Wat fragementen uit reacties:

  • Ik vind jullie initiatief heel inspirerend en was eigenlijk op eigen houtje al actief als ambassadeur! En inderdaad ben ik iemand die denkt en leeft vanuit overvloed en dat wil ik nog veel grootser gaan leven dus: count me in…
  • Wat een fijn plan weer, Huub huub! Ik ben in!
  • Een volmondig JA!
  • Tuurlijk ben ik erbij en ik ben allang in de rol van ambassadeur!

Het kan alleen nog maar gaan lukken inmiddels! Morgen gaan we het persbericht afmaken en GROOTs de wereld in sturen. En nu slapen!

Overvloedsdag Challenge (#22 van 50): 1000 bijzondere mensen beëindigen de crisis

Ik ben op een missie. Nog 27 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

Even de balans op maken. Nog een dikke drie weken.
De inrichting en programmering loopt goed. We hebben het concept nu goed staan, en werken hard in de lobby voor artiesten. Qua inrichting hebben we genoeg ideeen om uit te gaan werken.
Maar volgens mij hebben we daarnaast drie dingen nodig:

Sponsoring

In de vorm van een bijdrage of in de vorm van in natura middelen. De begroting is nog lang niet rond, omdat een groot deel van het geld moet komen uit deelnemers van het dagseminar. Onze privébijdrage van 10K is maar een fractie van wat locatie, techniek, catering en programmering kost. Dus, of die kosten naar beneden, of sponsors vinden.
Op beide wegen zetten we de lijnen uit. Zowel in natura sponsoring als financiele ondersteuning. Streven is om de komende week tien bedrijven bereid te vinden mee te doen. Ellen is hier al supergoed mee bezig, en haar zus gaat nu ook meehelpen.

Wat we moeten doen is: eerst duidelijk hebben wat we kunnen bieden, en dan onze warme contacten ervoor interesseren. Wie heeft er nog tips van bedrijven die potentieel geschikt zijn en hierin snel kunnen/ willen schakelen?

Gasten voor het feest

Hoe gaan we die 1000 bijzondere mensen vinden die inderdaad zowel goed willen doen als feest willen vieren. Hoe gaan we die mensen die vanuit overvloed kunnen en willen denken vinden. Ik ben er van overtuigd dat ze bestaan, de vraag is: hoe bereiken we ze?

Vandaag met Leonie en Carolien 2,5 uur in de Balie zitten brainen en bedacht dat we hiervoor met ambassadeurs gaan werken. Mensen die bijzonder zijn, overvloeddenkers en thoughtleaders in hun omgeving. Mensen die zich achter het idee en de avond willen scharen en actief hun achterban willen mobiliseren. Die er voor kunnen zorgen dat er uit hun omgeving een aantal mensen zullen komen.

Voor hen organiseren we een pre-party, met een aantal verrassende onderdelen waar je echt wat aan hebt. Een mooi clubje mensen die ook elkaar leren kennen. Als we 100 ambassadeurs kunnen vinden, lukt het zeker om die 1000 gasten te krijgen. Ook dat moeten we de komende week voor elkaar krijgen.

Mediaexposure

Het hefboomeffect van de media werkt altijd. Vandaag had ik een mooi mediamoment rondom mijn boek, met een heel groot artikel in de Telegraaf. Volgende week zaterdag moeten we kunnen terugkijken op een aantal perssuccesjes. Liefst een goed groot stuk in een landelijk blad. Misschien op de radio en nog in wat tijdschriften. Dinsdag gaat het persbericht eruit, waar we vandaag nog aan verder schaven. Insteek kan worden: de 1000 bijzondere mensen die een ander geluid laten horen in de crisis: delen vanuit overvloed.

Wat we hierin moeten doen: bikkelen. Heel actief onze perscontacten benaderen en bewerken! Maandag de perslijst opstellen. Dinsdagochtend versturen. Ik moet dinsdag op en neer naar Friesland en ga de autotijd in ieder geval gebruiken om te bellen.

Overvloedsdag Challenge (#21 van 50): Hulp komt nu van alle kanten!

Ik ben op een missie. Nog 27 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

Vandaag nog niet de grote doorbraak, maar wel weer heel veel stapjes in de goede richting. Zoals Mark Lammers gezegd schijnt te hebben: 50 x 2% is ook 100%…
De laatste slag wordt nu geslagen rondom de conceptbeschrijving en hoe dit te vertalen naar krachtige communicatie. Om daarmee de boer op te gaan (big time) en partijen aan ons te verbinden.

Hulp van alle kanten

Mooi van vandaag was de hulp die vanaf allerlei kanten op ons af komt. Misschien is dat wel de grootste killer-app in dit soort trajecten. Of ik in staat ben om mensen om me heen voldoende te enthousiasmeren om mee te doen. Voorwaarde daarvoor is volgens mij dat het klopt, dat het persoonlijk is, dat er passie in zit. En dat mensen merken dat ik er zelf ook continu voor ga. Vandaag in contact gekomen met de volgende nieuwe helden:

– Esmee (via Antoinette), die meedacht vanuit horeca en retailervaring, en me wees op een een belangrijk ondergewaardeerd onderdeel in de communicatie: het feit dat mensen zelf mogen bedenken hoe en aan wie ze doneren kan een krachtig onderdeel zijn.
– Frank (via Carolien), die veel ervaring heeft in decorbouw en feestinrichting, en enthousiast is om zijn kennis en expertise in te zetten;
– Niels (via Saskia), die prachtige identities kan ontwerpen en dat o.a. voor Rishis heeft gedaan. Hij wil ons helpen om het gevoel/ concept in een beeld te vatten. Super!!

Elk half uur

Mooi om te zien hoe elk half uur weer diverse mails van het team oplevert over allerlei uitgewisselde ideeën en helpende personen. Over de programmering (via Danielle), over sponsoring (via Ellen), de communicatie (Cuny, Carolien en Mark), etc…. Tof dat iedereen er zo lekker mee begaan is. As we speak (het is 1.09 u), zit Saskia volgens mij in de kroeg allerlei dealtjes met DJ’s te sluiten….

Ik ben zelf druk geweest met netwerk- en perscontacten. Ik kan niet wachten om er vol mee naar buiten te gaan. Dat gaat volgende week gebeuren!!

Overvloedsdag Challenge (#20 van 50): We zijn er nog lang niet!!

Ik ben op een missie. Nog 28 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

We zijn er nog lang niet!

Maar….

We hebben vandaag wel weer hele mooie goede stappen gezet.
Het concept is verder ontwikkeld, het persbericht vormt zich langzaam verder, de lijn voor programmering is in progress….
En da’s maar goed ook, want we hebben een echt grote hefboomknaller nodig in de vorm van partners in het bedrijfsleven, de schrijvende pers, de media, radio, televisie, etc…

En de eerste aanmeldingen komen binnen!

Klik maar eens op bijgaande brief van Warchild, die geeft nog eens aan waarom we het doen, volgens mij…

Overvloedsdag Challenge (#19 van 50): Mediapartners, sponsors en PR

Ik ben op een missie. Nog 29 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

De juiste partijen

Om echt te bereiken wat ik voor ogen heb, is het aanhaken van de juiste partijen belangrijk. Omdat we daarmee ook weer andere partijen kunnen enthousiasmeren. Ik merk dat de namen van onze partner AzG, Warchild en Kika al helpt om vertrouwen te wekken. De volgende stappen zijn nu: de pers mobiliseren, inhoudelijke PR genereren en de juiste bedrijven als inhoudelijke of sponsorende partner erbij betrekken. Zo gaat die sneeuwbal versnellen.

Vandaag een aantal mooie contacten. Met diverse partners voor verkoop en PR verdere contacten gehad. Met een paar bedrijven contact. Het lukt goed om mensen op basis van de inhoud mee te krijgen. Het persbericht is bijna klaar om te verspreiden. We stonden in de nieuwsbrief van Carp*….

Armin van Buuren

Vanavond niet naar Armin van Buuren gegaan, meer zin om te slapen…. Hoop dat ie t me vergeeft en alsnog meewerkt aan een filmpje voor het ‘Werken in Overvloed’ seminar…. Dat begint een mooi inhoudelijk programma te worden!

Nu ga ik slapen, want morgen om 10 uur komt het overvloed team weer bijeen om door te pakken!

Overvloedsdag Challenge (#18 van 50): Let the miracle happen

Ik ben op een missie. Nog 30 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

Een tekst die ik gisteren schreef, is me de hele dag blijven bevallen:

20 november wordt een bijzondere dag!

Een dag lang de focus leggen op wat je hebt, en niet op wat je mist. Als je denkt vanuit overvloed zie je dat je eigenlijk genoeg hebt om te delen, bij te dragen en te vermenigvuldigen. Deel je talenten, passie, netwerk en middelen en er gebeurt een wonder! Je realiseert je hoe waardevol je kunt zijn voor anderen.

Hiermee is zo goed verwoord (al zeg ik het zelf) dat het hele ding op 20 november met elkaar samen hangt. Hoewel het dagprogramma gewoon een betaald seminar is, hangt het perfect samen met het avondprogramma. Het gaat erom te zien wat je hebt, en hoe waardevol het is om dat te delen. Dat inzicht kan overdag leiden tot een doorbraak in je werk: je ziet dat je je talenten, passies en persoonlijkheid kunt inzetten om iets bij te dragen.

En ’s avonds kan dat perfect leiden tot het gevoel dat je genoeg te bieden hebt om ook anderen daarvan te laten profiteren. Of dat nou gewoon geld is (100 euro of meer), of je creativiteit, passie en talent om waarde te creëren. Je hebt veel wat van waarde is, en hoe mooi is het om daar vol in te staan en dat voor anderen beschikbaar te maken.

Wat een plaatje

We hebben nu, zeker dankzij een goeie meeting gisteravond, het concept heel goed staan. Dit beeld schafte ik vandaag aan bij iStockphoto.com. Het geeft het plaatje goed weer wat we gaan neerzetten op de avond:

Ik heb in dit hele project echt wel veel lol. Het vraagt echt ongeveer 95% van mijn aandacht. Ik ben continue bezig met 20 november. Ik vraag me eerlijk gezegd af waar ik mijn tijd mee vulde door dit project (zo’n drie weken geleden). Want nu blijken die dingen in ieder geval allemaal makkelijk te gedijen met een stuk minder aandacht!

Vanavond mailde ik met mijn Artsen zonder Grenzen contact nog om 12.15 u. Hij op een of ander congres, ik thuis. Ik mailde hem met gepaste overmoed: ‘En dit is nog maar het begin!!’ Zo voelt het wel. En ik ga er ook voor om dit echt werkelijkheid te laten worden! We gaan ervoor!

Overvloedsdag Challenge (#17 van 50): Zo ziet de avond van de overvloed eruit…

Ik ben op een missie. Nog 31 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

Vandaag met Antoinette en Saskia (van Rishis) en Mark uitgebreid gesproken over inrichting, programma en sfeer van de Avond van de Overvloed.

Een impressie:

“Dan gaat de tent opnieuw open en ontvouwt zich een paradijselijke verwensetting. Een sfeer die de verbinding legt tussen oost en west, met luxe loungebanken, kussens, tapijt in een zee van gekleurd licht en kaarsen, exotische beeldprojecties en sfeermuziek. Er gaat een zucht van bewondering door de menigte.

Op tafels aan de zijkanten staat een overvloed aan lekker eten afdekt uitgestald. Fruit, kazen, groente en salades. Op lange lage tafels, waar je op de grond voor kunt zitten, staan karaffen wijn, flessen water en verse sappen. Het is een lust voor het oog om de kleurenschakering te zien. Hier zijn mensen met een gevoel voor harmonie en esthetiek aan het werk geweest. Er branden wel duizend grote en kleine kaarsen en het dak van de tent is uitgelicht in verschillende kleuren.

Sfeerbeelden

Op de achterwand worden met projectoren beelden vertoond. Beelden die op deze dag zijn gemaakt worden vermengd met sfeerbeelden. Natuur, wolken, zee afgewisseld met zwetend en lachend werkende mensen. De muziek uit de boxen is relaxed up-tempo. Ook hier weer oosterse instrumenten, gemixt over een westers ritme.

De beelden van de veejay zijn afgestemd op het ritme van de muziek. De voldane menigte verspreidt zich opgewonden en verguld over de ruimtes in de tent. Er staan massagetafels klaar, massagestoelen. Aan de zijkant zijn een aantal stilteruimtes ingericht, waar je op kussens lekker kunt ontspannen. Achterin staan drie grote jacuzzi’s in een stemmig verlichte ruimte. De bescheiden dansvloer in het midden van de tent is helder uitgelicht en vult de ruimte waar de tafels omheen zijn opgesteld.


Er is voor ieder wat wils. Een deel van de mensen begint spontaan te dansen. Anderen zoeken een relaxplek. Er wordt gelachen, gepraat en ook gewoon gelegen in de zachte kussens en banken. De jacuzzi’s zijn snel gevuld door tien mannen en vrouwen, in een sfeer tussen baldadigheid en uitgelaten ontspanning.”

Vandaag heb ik ook een groot aantal salesactiviteiten ondernomen, met veel van mijn partners in de markt. De grootste uitdaging is uiteindelijk om zoveel mogelijk mensen te bereiken en naar het event te halen. Daar ga ik morgen weer hard mee door!

Pagina 6 van 9« Meest recente...45678...Minst recente »