Gashouder Challenge (#3 van 50): een Feest met een ziel
Gashouder Challenge (#3 van 50): een Feest met een ziel
05 oktober 2009 
in doen
2 min. leestijd

Gashouder Challenge (#3 van 50): een Feest met een ziel

Ik ben op een missie. Nog 48 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.

In een bespreking met Daan Verwiel, over propositie, logo en flyer, etc. voor de Avond van de Overvloed, kwam ik tot een paar belangrijk inzichten. Het gaat me er niet om een zo groot mogelijk feest neer te zetten, voor zoveel mogelijk willekeurige party-poopers. Ik wil het echt een bijzondere avond maken die een beweging richting allerlei goede doelen op gang brengt. Het moet echt wel een feest met een ziel zijn, niet just-another-party.
Ik heb daarom ons eigen verhaal op de site gezet, van waaruit het idee is ontstaan en hoe wij hierin zitten:

Ons ‘overvloed’ potje

Wij zijn Wien en Huub, de initiators van de Avond van de Overvloed. Wij zijn gelukkig getrouwd en hebben een zoontje Piet en dochter Nikki. We wonen in de Jordaan, en ondernemen met 12 collega’s in het bedrijf TalentFirst. We genieten van het leven, ons gezin, van onze vrienden en mensen om ons heen.

Sinds een paar jaar hebben we een potje voor goede doelen. Een tiende deel van onze inkomsten zetten we automatisch, maandelijks, op een aparte ‘overvloed’ rekening, zoals we die noemen. Het geld op de overvloed rekening gebruiken we voor donaties en projecten die voorbij komen en die ons aanspreken. En als er niets voorbij komt, sparen we het op. Dit is voor ons een perfecte manier om aan onze behoefte om ‘goed’ te doen tegemoet te komen, op onze eigen manier. Om te delen uit onze positie van welvaart, voor mensen die het minder hebben en heel goed kunnen gebruiken.

Projecten

De afgelopen jaren hebben we uit dit potje een paar toffe projecten gesteund of geïnitieerd die bij ons pasten.

Het eerste wat we deden was, met enkele vrienden, alle bewoners van een bejaardentehuis uit de buurt een mooie bos bloemen, een kopje koffie en een praatje aanbieden. Het werd een leuk en leerzaam ochtendje om te zien wat aandacht voor mensen betekent. En om een kijkje te nemen in de levens van ouderen uit de buurt, en levenstips te krijgen van uit hun levenswijsheid en ervaring.

Het laatste project dat we steunden was www.lijstliefde.nl. Een initiatief van de projectgroep Liefde in de Stad van Paradiso, uitgevoerd door leerlingen van het Barlaeus Gymnasium. Een ‘politieke’ beweging die met een aantal ludieke acties liefde in de stad verspreidde. Wist je dat het woord liefde nul keer voorkomt in de wet?talenten analyse aanboden. Mensen die dat regulier nooit zouden kunnen betalen, maar voor wie het wel een verschil zou kunnen maken. Met hulp van onze collega’s en onze leveranciers hebben we met dit project veel mensen een opstapje gegeven.

Play

Naast onze overvloed-rekening, hebben we ook een ‘play’ rekening, waar we maandelijks evenveel geld op apart zetten. Dit gebruiken we voor feestjes, etentjes en andere verwen-dingen. Het idee achter deze twee rekeningen, is dat je niet alleen goed moet doen, maar ook voor je eigen spel en plezier moet zorgen. Die beide dingen houden elkaar in balans. Voor ons werkt dit perfect.

Vanuit het idee van deze balans is ook het idee van de Avond van de Overvloed ontstaan. Immers, naast de behoefte om goed te doen, is er de menselijke behoefte om plezier te maken en feest te vieren!

De vier dingen die we willen bereiken:

    • tegemoet komen aan beide behoeften voor onszelf en onze gasten: overvloedig goed doen en overvloedig feest vieren tegelijk.
    • onze ‘overvloed’ bijdrage voor goede doelen verveelvoudigen. We creëren een hefboomeffect: er zal uiteindelijk een veel groter bedrag naar goede doelen vloeien door deze avond, dan als wij alleen onze bijdrage zouden doneren.
    • mensen op het idee brengen om ook structureel aan goede doelen bij te dragen. Dan heeft ons initiatief ook een duurzaam effect!
  • een geweldig feest neerzetten is natuurlijk ook gewoon kicken!

Feestje? In de Gashouder!??

Een grappige samenloop van omstandigheden heeft ons plan nu naar een hoger niveau getild. Na een succesvolle DroomBaanDag® in de Gashouder in 2008, hebben we gelijk een nieuwe optie op deze spectaculaire ruimte genomen voor een vergelijkbaar TalentFirst evenement. Daardoor kunnen we nu, op de avond van de 20e, een weergaloos feest geven, voor een heel grote groep mensen, met sensationele acts en programma, in de mooiste locatie van Amsterdam!

Over de schrijver
Huub is oprichter van TalentFirst, spreker en best selling auteur van 10 boeken. Vindt zijn werk zelf zo leuk dat hij dat anderen ook van harte gunt en daar heeft ie dus zijn werk van gemaakt... Is er in 20 jaar elk jaar weer in geslaagd om zichzelf opnieuw uit te vinden en zijn droombaan opnieuw vorm te geven
Anoniem
Door

Anoniem

op 19 Feb 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Door

Anoniem

op 19 Feb 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Door

Anoniem

op 28 Feb 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Door

Anoniem

op 05 Mar 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Door

Anoniem

op 18 Mar 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Door

Anoniem

op 10 Apr 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Door

Anoniem

op 10 Apr 2010

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

Anoniem
Anoniem
Door

Anoniem

op 26 Mar 2013

The agency offers a solitary [url=http://muahotdeal.com/thoi-trang.html]cung mua gia re[/url] for each working working day in each single of the marketplaces it serves. The Groupon operates as an assurance offer making use of ThePoint's platform: if a particular assortment of gentlemen and females sign up for the supply, then the offer gets to be accessible to all if the predetermined bare bare minimum is not content, no a solitary will get the provide that operating day. This lowers threat for retailers, who can deal with the coupon codes as quantity reductions as properly as merchandise income promotion equipment. Groupon tends to make funds by attempting to hold about fifty percent the income the customer pays for the coupon.

For occasion, an $eighty massage could be obtained by the customer for $forty via Groupon, and then Groupon and the retailer would break up the $forty. That is, the retailer delivers a massage valued at $80 and will get about $twenty from Groupon for it (under a 50%/50% break up). Or, if $240 actually well worth of residence portray vendors is acquired by the client for $fifty by signifies of Groupon, then the business will get $25 and Groupon retains $20 5. The purchaser will get the therapeutic massage, or the home portray support, in these examples, from the retailer for which they to begin with paid $forty (or $fifty) to Groupon. There are specified businesses to which Groupon to commence with did not give its organizations, this sort of as capturing ranges and strip golf tools nonetheless, taking pictures ranges have been showcased on Groupon.

In contrast to categorised promoting and marketing and advertising, the service provider does not devote any upfront expense to just take portion: Groupon collects personal knowledge from geared up consumers and then contacts only these customers, largely by day-to-day electronic mail, who may possibly be intrigued in a particular product or provider.

Groupon employs a substantial variety of copywriters who draft descriptions for the delivers highlighted by e-mail and on the site. Groupon's marketing and advertising text for the 'deals' has been observed as a contributing problem to the recognition of the internet website, that includes a unique mix of thorough simple simple fact-inspecting and witty humor.

Owing to Groupon's industry currently being primarily composed of lady consumers, the bargains are normally focused on the wellness, bodily health and fitness and attractiveness marketplaces.

There are potential problems with the organization design. For circumstance in point, a successful offer you could briefly swamp a modest enterprise with as well a lot of buyers, jeopardizing a likelihood that consumers will be dissatisfied, or that there will not be sufficient items to fulfill the demand. Hole, a massive garments retailer, was ready to control 445,000 price cut discount codes in a nationwide deal (even however it seasoned server troubles at 1 distinct level), but a more compact sized business could turn into all of a sudden flooded with customers. 1 espresso retailer in Portland, Oregon struggled with an enhance in consumers for a few months, when it acquired close to to one,000 Groupons on the one particular particular day it was introduced, in accordance to 1 report. In response to relevant troubles, Groupon officials point out that 'deal' subscriptions want to be capped in development to a realistic assortment.

Read More: [url=http://tintucthitruong.org/chon-mua-hang-cong-nghe-o-web-gia-re/]voucher gia re[/url]

Reactie plaatsen