Google de melkboer
Google de melkboer

Dat het internet als personal branding-tool zijn kracht heeft, daarover gaat mijn nieuwe boek. Maar dat dat al zover doorggedrongen was als ik vandaag ontdekte, wist ik niet. Bij mijn schoonzusje in San Jose, California, hing een doorhanger aan de deurknop. De ‘milkman’ was terug, net als vroeger, zo viel er te lezen. Prima, goeie marketing van een pro-actieve melkboer. Maar nu komt het. Op de flyer stond verder niet zoveel, alleen: “Meer info? Google Pat Borella”

Internet als referentie

Pat heeft haarfijn door dat dit de Bay area is, waar iedereen continu online is en internet als voornaamste referentie voor informatie gebruikt. En dat je best zelf een mooi verhaal kunt vertellen over wie je bent en wat je doet, maar dat Google een nietsontzienende referentie is. Blijkbaar heeft Pat zijn online identiteit goed gemanaged. Zo goed dat hij vol vertrouwen mensen op het idee brengt hem te ‘googlen’

Jezelf Googlen

Natuurlijk heb je jezelf al eens gegoogled. Ben je tevreden met het resultaat? Of zou je liever een deel willen ontgooglen? Bijvoorbeeld over allerlei zaken uit je verleden die niet echt bijdragen aan de persoon die vandaag bent en morgen wilt zijn. Het is waarschijnlijk goed om je daar eens in te verdiepen. Er is heel veel mogelijk om het internet voor je te laten werken en te voorkomen dat het tegen je werk. Want 1 ding is zeker: nieuwe werk- of opdrachtgevers, collega’s, klanten, etc. zullen je naam in Google intypen.

Over de schrijver
Huub is oprichter van TalentFirst, spreker en best selling auteur van 10 boeken. Vindt zijn werk zelf zo leuk dat hij dat anderen ook van harte gunt en daar heeft ie dus zijn werk van gemaakt... Is er in 20 jaar elk jaar weer in geslaagd om zichzelf opnieuw uit te vinden en zijn droombaan opnieuw vorm te geven
Reactie plaatsen