Het merk Andre Rieu
Het merk Andre Rieu
23 maart 2008 
0 min. leestijd

Het merk Andre Rieu

Ik heb een impuls aankoop gedaan: 2 kaarten voor Andre Rieu in de ArenA!

Nederlands Merk

Misschien wel het beste voorbeeld van een succesvol Nederlands persoonlijk merk. En een mooi voorbeeld van hoe Nederlands het is om iemand die succes heeft, klein te houden.
Bij DWDD was Andre te gast. Matthijs van Nieuwkerk was net zo verrast als ik bij het feit dat elke tweede dvd die in Australie verkocht is, van Andre Rieu is.

Rome

Ik herinner me nog mijn verbazing toen we in Rome woonden, en de stad vol hing met A0 posters van Rieu. Een grootheid daar in die tijd (2000). Terwijl in Nederland iedereen altijd een beetje laatdunkend over hem doet. Het is makkelijk om hem belachelijk te maken, zijn verschijning, accent, mimiek en stijl lenen zich er goed voor. Toch doet niemand hem na, op wereldwijde schaal. Marco Borsato niet, Paul de Leeuw niet, Youp van t Hek niet, Anouk niet. Ik heb een impulsaankoop gedaan om het grootste succesvolle Nederlandse personal brand te eren. Nu alleen nog iemand vinden die met me meegaat.

Over de schrijver
Huub is oprichter van TalentFirst, spreker en best selling auteur van 10 boeken. Vindt zijn werk zelf zo leuk dat hij dat anderen ook van harte gunt en daar heeft ie dus zijn werk van gemaakt... Is er in 25 jaar elk jaar weer in geslaagd om zichzelf opnieuw uit te vinden en zijn droombaan opnieuw vorm te geven
Harry
Door

Harry

op 24 Mar 2008

Hallo Huub, tot voor een week had ik nog nooit van je gehoord. Een vriendje van me gaf me de tip aan je Droombaan-dag deel te nemen. Daarnaast heeft mijn broer een cursus MDI-profielen gevolgd, dat via google al snel naar TalentFirst verwijst. Lezend over Talentbranding, was ik net als jij verbaasd over het succes van André. Ik woon in Parijs en ook hier grote posters en een documentaire (waarin hij ook nog eens Frans spreekt). Dus als je nog iemand zoekt, niet alleen voor de muziek, dan ....

Groeten, Harry

Reactie plaatsen