Personal Branding is hot. Iedereen denkt na over hoe hij of zij zichzelf het beste kan presenteren en profileren. Authentiek, onderscheidend en effectief. Ik ben een groot voorstander van Personal Branding, ik heb er 3 boeken over geschreven. Ik heb letterlijk duizenden mensen tips gegeven over het beste CV, website, visitekaartje of elevator pitch. Om hen na te laten denken over wie ze zijn en wie ze willen zijn en dat te vertalen naar slimme communicatie. Het was goed bedoeld, maar nu realiseer ik me dat er een kortere weg is.
De krachtigste communicatie is gedrag
Wat je zegt, schrijft of blogt over jezelf, valt in het niet bij wat je doet. Je acties zeggen alles. Hoe aardig de verpakking ook is, het kan het tegenvallende uitgepakte kadootje niet compenseren.
Alles wat je doet is terug te vinden op het net
Mensen die wat van je willen weten (recruiters, zakenpartners, klanten) raadplegen het net om uit te vinden wie je bent. Het beste personal branding advies is daarom: Doe bijzondere dingen. Zorg dat je meerwaarde creëert, wees wie je wil zijn, doe waar je je op voorstaat, en doe het elke dag! Of, heel in het kort: Get A Life!
Marlies
op 13 Apr 2011