Ik ben op een missie. Nog 27 dagen om een 500+ p seminar en een 1000+ p feest in de Gashouder neer te zetten. Elke dag een blogpost over de vorderingen.
Even de balans op maken. Nog een dikke drie weken.
De inrichting en programmering loopt goed. We hebben het concept nu goed staan, en werken hard in de lobby voor artiesten. Qua inrichting hebben we genoeg ideeen om uit te gaan werken.
Maar volgens mij hebben we daarnaast drie dingen nodig:
Sponsoring
In de vorm van een bijdrage of in de vorm van in natura middelen. De begroting is nog lang niet rond, omdat een groot deel van het geld moet komen uit deelnemers van het dagseminar. Onze privébijdrage van 10K is maar een fractie van wat locatie, techniek, catering en programmering kost. Dus, of die kosten naar beneden, of sponsors vinden.
Op beide wegen zetten we de lijnen uit. Zowel in natura sponsoring als financiele ondersteuning. Streven is om de komende week tien bedrijven bereid te vinden mee te doen. Ellen is hier al supergoed mee bezig, en haar zus gaat nu ook meehelpen.
Wat we moeten doen is: eerst duidelijk hebben wat we kunnen bieden, en dan onze warme contacten ervoor interesseren. Wie heeft er nog tips van bedrijven die potentieel geschikt zijn en hierin snel kunnen/ willen schakelen?
Gasten voor het feest
Hoe gaan we die 1000 bijzondere mensen vinden die inderdaad zowel goed willen doen als feest willen vieren. Hoe gaan we die mensen die vanuit overvloed kunnen en willen denken vinden. Ik ben er van overtuigd dat ze bestaan, de vraag is: hoe bereiken we ze?
Vandaag met Leonie en Carolien 2,5 uur in de Balie zitten brainen en bedacht dat we hiervoor met ambassadeurs gaan werken. Mensen die bijzonder zijn, overvloeddenkers en thoughtleaders in hun omgeving. Mensen die zich achter het idee en de avond willen scharen en actief hun achterban willen mobiliseren. Die er voor kunnen zorgen dat er uit hun omgeving een aantal mensen zullen komen.
Voor hen organiseren we een pre-party, met een aantal verrassende onderdelen waar je echt wat aan hebt. Een mooi clubje mensen die ook elkaar leren kennen. Als we 100 ambassadeurs kunnen vinden, lukt het zeker om die 1000 gasten te krijgen. Ook dat moeten we de komende week voor elkaar krijgen.
Mediaexposure
Het hefboomeffect van de media werkt altijd. Vandaag had ik een mooi mediamoment rondom mijn boek, met een heel groot artikel in de Telegraaf. Volgende week zaterdag moeten we kunnen terugkijken op een aantal perssuccesjes. Liefst een goed groot stuk in een landelijk blad. Misschien op de radio en nog in wat tijdschriften. Dinsdag gaat het persbericht eruit, waar we vandaag nog aan verder schaven. Insteek kan worden: de 1000 bijzondere mensen die een ander geluid laten horen in de crisis: delen vanuit overvloed.
Wat we hierin moeten doen: bikkelen. Heel actief onze perscontacten benaderen en bewerken! Maandag de perslijst opstellen. Dinsdagochtend versturen. Ik moet dinsdag op en neer naar Friesland en ga de autotijd in ieder geval gebruiken om te bellen.
SuccesID
op 25 Oct 2009Huub van Zwieten - DroomBaanGoeroe®
op 25 Oct 2009Anoniem
op 19 Feb 2010