In het kort
Hoe komt het toch dat jij jouw gesprekspartners niet kunt overtuigen van jouw verhaal? We zijn allemaal omringd door duizenden verhalen en niet alle verhalen komen simpelweg goed aan. De een kan nou eenmaal beter verhalen vertellen dan de ander. Maar verhalen vertellen kan je leren.
Wij weten hoe! Ferd de Bruijn, docent marketing I AM College en ondernemer, Peter Krijnen, Sales en Marketing professional bij Unilever en verhalenmaker Patz van der Sloot hebben de code gekraakt van Hollywood en Netflix (the masters of storytelling) en omgezet in deze cursus. Of je nou een miljoenenpubliek wilt entertainen, jouw ideeën wilt presenteren in een vergadering met collega's of leidinggevenden, jouw product of dienst als zzp'er aan de man wilt brengen, een goed resultaat wilt halen in onderhandelingen of jezelf perfect wilt neerzetten tijdens een sollicitatie. Wanneer jij de storytelling-regels toepast die jij gaat leren in deze cursus, zal jouw kans op succes in het bedrijfsleven groter zijn.
In de cursus worden gezamenlijke masterclasses gecombineerd met een rijke e-learning omgeving met videocolleges, individuele
praktijkopdrachten, extra online content en met persoonlijke begeleiding door ervaren verhalenvertellers.
De opleiding wordt verzorgd door:
Voormalig reclameman Patz van der Sloot (Delft, 1964). Hij heeft de afgelopen 15 jaar gewerkt aan een oeuvre van verhalen voor volwassenen, jongeren en kinderen. Deze verhalen kwamen tot leven in boeken, audioverhalen en podcasts, films, series en zelfs in de vorm van spellen en publieksruimtes waar hij vaak ook een rol speelt in de realisatie. Zijn liefde en kennis voor verhalen is groot. Logisch dat Patz de laatste jaren ook wordt ingeschakeld als verhaalconsultant en verhaaldocent. Naast zijn verhaalwerk is Patz de oprichter van Fat Unicorns Games en is actief als autonoom beeldmaker en fotograaf.
Peter Krijnen (Oosterhout, 1978). Peter heeft de afgelopen 20 jaar diverse strategische Marketing & Sales rollen vervuld bij grote multinationals als Ferrero, LEGO en Unilever. Bij deze organisaties heeft hij vele commerciële gesprekken gevoerd en meerdere (complexe) transformatieprocessen geleid waarbij het cruciaal is stakeholders mee te krijgen in 'het verhaal'. Na het volgen van een masterclass van Patz van der Sloot heeft hij zich gerealiseerd dat storytelling met afstand de meest onderschatte tool in business is en is hij de technieken van storytelling bewust gaan toepassen in professionele context. Peter heeft zelf uit eerste hand ervaren welke impact het toepassen van de verhalenkennis kan hebben op de kwaliteit van businessplannen, interne en externe presentaties en commerciële gesprekken. Hij coacht met veel plezier professionals en geeft tips & tricks hoe effectiever boodschappen over te kunnen brengen.
En Ferd de Bruijn. De levens van Patz van de Sloot en Ferd de Bruijn (Hoorn, 1969) lopen al decennia geregeld door elkaar heen. Na samen een reclamebureau te hebben gehad verdiepte Patz zich in verhaalconcepten en legde Ferd zich toe op de architectuur van merken en communicatiestrategie. Nu geeft hij hierover les op I AM College, dé ondernemersvakschool van Nederland waar hij storytelling dagelijks in de praktijk in zijn colleges. Deze ervaring komt tijdens de opleiding Storytelling uitstekend van pas.
De masterclasses gaan gegeven worden door Patz van der Sloot en Peter Krijnen.
Voor wie is dit programma?
Werknemers en zelfstandigen die succesvoller willen leren presenteren en communiceren in zakelijke situaties.
De Training
- E-learning
- Praktijkopdrachten en groepsbegeleiding
- 3 x 2 uur Masterclass, waarvan 0,5 uur Q&A per Masterclass
- Dag van de balkonscènes: knallende feestelijke afsluiting met en voor elkaar!
Wat ga je leren?
- Je hebt de overtuigingskracht leren kennen van goede verhalen
- Je hebt de universele structuur van goede verhalen ontdekt
- Je hebt het belang geleerd van het bepalen van doelen
- Je hebt geleerd wat het belang is van aansprekende personages
- Je hebt ontdekt dat iedereen verhalen kan vertellen
- Je hebt geleerd hoe jij de lessen van storytelling kunt vertalen naar iedere presentatie die je maar kunt geven