Nu mijn boek www.personalbrand.nl bij de drukker ligt, ben ik me nog actiever met verschillende social networks aan het bezig houden. Centraal thema van het boek: ‘Hoe maak je effectief gebruik van al het moois wat web 2.0 te bieden heeft?’
De meesten kennen LinkedIn, Hyves en Youtube wel, maar doe je er je voordeel mee in je queeste om je doelen en dromen te realiseren? En wat is er allemaal mogelijk, waar je nu nog geen weet van hebt.
Twitter is voor veel mensen een mooi fenomeen in die laatste categorie.
Sinds een paar dagen heb ik me vol op Twitter gestort. Twitter is een ‘microblog’; je houdt je netwerk middels kleine berichtjes (max. 140 karakters, een soort sms) op de hoogte van wat je doet. Het is een leuke manier om interessante dingen die je meemaakt met anderen te delen. Het mooie van Twitter is dat je zelf kunt bepalen van wie jij die update berichtjes wilt ontvangen. Ook kun je bepalen wie jou mag ‘volgen’, d.w.z. wie jou updates mag ontvangen.
Mijn eerste Twitter dagen
Mijn eerste Twitter dagen waren leuk en leerzaam. Ik ontving van televisiemaker Francisco van Jole een Twitter-berichtje (ook wel tweet genoemd) dat zijn programma ‘De Leugen regeert’ begint en complimenteerde hem achteraf met een tweet voor zijn column, en ontving weer een bedankje. Ik volg de omzwervingen van een contact in Groningen, leef mee met een verliezend voetbalfanaat in Doetinchem en neem minutieus kennis van een avondje stappen in London.
Op een zondag thuis met de kids onderhield ik op de achtergrond met een man of twintig contact via Twitter, een schaduw sociaal leven zonder de deur uit te gaan. Mede door de mogelijkheid interessante mensen op afstand te kunnen volgen, auteurs, goeroe’s, inspirators, ondernemers en visionairs uit alle delen van de wereld, ben ik om. Ik ga het Twitter avontuur vol in duiken. Wil je weten hoe dat verloopt? Volg me dan via http://www.twitter.com/huub