Het merk Adje
Authenticiteit is een belangrijk kenmerk van sterke Persoonlijke Merken. Tenminste, dat verkondig ik al jaren en daar geloof ik ook heilig in. En nu word ik alweer uitgedaagd op dit punt: met het merk Adje.
Adje
Adje, de zwakzinnige uit Paul de Leeuws shows, waarvan velen jarenlang, nog steeds, niet weten dat het eigenlijk het alterego is van acteur Arijan van Bavel. Adje is een sterk merk, herkenbaar, onderscheidend en blijkbaar aansprekend voor velen. Al jaren in stand gehouden door Paul de Leeuw. De formule werkt.
Adje als sterk merk, hoewel volledig gespeeld door de acteur. Het merk is zelf zo sterk dat het deze week ten koste ging van de persoon Arijan van Bavel. De hele Tilburgse gemeenteraad is erop gevallen. Arijan als ondernemer had plannen voor een theater in deze gemeente, maar door de associatie die mensen met zijn alterego hadden, dat van de zwakzinnige, wordt hij ook als ondernemer niet serieus genomen. Blijkbaar zien mensen met hem steeds de in oranje bruine outfit gehesen goedzak, die door de Leeuw in de meest compromitterende situaties wordt gemanouvreerd. Het merk is sterker geworden dan de werkelijkheid.