Het merk Bruce Springsteen

The Boss

Met heel wat anderen zag ik the Boss in de ArenA. Hoewel ik niet tot in mijn vezels fan ben, was ik makkelijk overgehaald door vriend Peter. Hij stuurt me regelmatig blogposts en recenties door van mensen die lyrisch zijn over de oude Springsteen. Onlangs nog een uitgebreid verhaal van Kluun, die meedoet aan de Bruce missie van volgelingen. Het was goed toeven met 50.000 van hen vorige week…

Persoonlijk merk

Bruce voldoet aan alle kenmerken van een sterk persoonlijk merk. De X-factor op je 60e. In het boek waaraan ik enkele jaren geleden met Henkjan Smits schreef, onderzochten we waar die X-factor nu eigenlijk voor staat. Conclusie: Authentiek jezelf zijn en daarmee de ander weten te raken.

En dat is precies wat Bruce doet. Hij is volledig zichzelf, heeft er lol in, en weet daarmee alle aanwezigen te raken. Alleen al het feit dat hij met een ongeëvenaarde intensiteit zijn show weggeeft doet menigeen sidderen. Hij staat er voor de volle honderd procent en is er helemaal in het moment.
Een inspirerend voorbeeld van iemand die al jarenlang echt zijn eigen ding doet.