Het merk Boudewijn Buch
Het merk Boudewijn Buch
19 maart 2008 
0 min. leestijd

Het merk Boudewijn Buch

Gefascineerd zitten kijken naar ‘De dichter, de dodo en het demasque’ over Boudewijn Buch. Een sterk persoonlijk merk in zijn tijd. Bestseller-auteur, BN-er, televisiepersoonlijkheid.

Authenticiteit

Terwijl ik denk dat ‘authenticiteit‘ – ‘echt’ zijn – een van de belangrijkste kenmerken is van een sterk merk heeft Buch een groot deel van zijn eigen mythe verzonnen. Jarenlang heeft hij zijn eigen wereld gecreëerd, met een oneindige fantasie over zijn verleden, heden een toekomst. Een tough nut to crack vanuit de personal branding theorie!

Vrienden getuigden verslagen in de documentaire over de vele verhalen die niet bleken te kloppen. Buch was in ieder geval iemand die zijn eigen ‘brand’ wist uit te buiten. Hij verdiende 3 ton per jaar bij de VARA (3 x zoveel als Sonja Barends) en had daarnaast vele columns, nevenactiviteiten en inkomstenbronnen.

Eenzaamheid

Commercieel een succesvol persoonlijk merk, maar aan het einde was iedereen in de documentaire het er over eens dat ‘eenzaamheid’ uiteindelijke zijn belangrijkste merkwaarde was… Toch maar gaan voor echte authenticiteit, is mijn advies.

Over de schrijver
Huub is oprichter van TalentFirst, spreker en best selling auteur van 10 boeken. Vindt zijn werk zelf zo leuk dat hij dat anderen ook van harte gunt en daar heeft ie dus zijn werk van gemaakt... Is er in 20 jaar elk jaar weer in geslaagd om zichzelf opnieuw uit te vinden en zijn droombaan opnieuw vorm te geven
Reactie plaatsen