Het merk Eckhart Wintzen
Het merk Eckhart Wintzen
26 maart 2008 
0 min. leestijd

Het merk Eckhart Wintzen

Eckhart Wintzen is overleden. Idealistisch ondernemer, een sterk persoonlijk merk.

Na de verkoop van zijn op de unieke cellenstructuur gebouwde BSO aan Philips, was Wintzen financieel onafhankelijk. Niet dat hij op zijn lauweren rustte, hij zette zich in voor duurzaam ondernemen en milieubewustzijn. Ik heb hem één keer meegemaakt, op een Sprout lunch over duurzaam ondernemen, iets langer dan een jaar geleden. Het viel me op dat hij wat verbetener overkwam dan ik me had voorgesteld. Hij leek me minder luchtig en frivool dan ik dacht dat hij was.

Een sterk merk

Toch vind ik Wintzen een sterk merk, omdat hij heel herkenbaar was rondom een klein aantal waarden. Succesvol ondernemer, duurzaamheid en out-of-the box. Met een onconventionele aanpak en uitstraling wist hij zich goed te handhaven tussen de groten der aarde. Hij werd wel de Richard Branson van Nederland genoemd, hoewel ik denk dat de verschillen tussen de twee groot zijn. Wintzen was wat minder rücksichtslos, wat doordachter. En misschien daardoor ook wat serieuzer en zwaarder op de hand?

Over de schrijver
Huub is oprichter van TalentFirst, spreker en best selling auteur van 10 boeken. Vindt zijn werk zelf zo leuk dat hij dat anderen ook van harte gunt en daar heeft ie dus zijn werk van gemaakt... Is er in 20 jaar elk jaar weer in geslaagd om zichzelf opnieuw uit te vinden en zijn droombaan opnieuw vorm te geven
Reactie plaatsen